Frakt & Returer

LEVERANSER

Leveranstiden är normalt inom 10 arbetsdagar från beställningen gjorts. Leveranstiden har med tillverkningstiden att göra och viss avvikelser kan komma vid hög arbetsbeläggning. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

RETURER

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Observera att särskilda regler om retur och återbetalning gäller för de flesta av våra produkter då gravyr och tryck har särskilda föreskrifter för ångerrätt.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel:

... Här ...