Inteckningsplåtar

Inteckningsplåt ger ett långvarigt minne!

Vi är en av de större leverantörerna av inteckningsplåtar till idrottspriser i Sverige. Inteckningsplåtar är det vanligaste sättet för att årligen märka upp vandringspriser och vem som har tagit mest poäng eller vunnit det året. Vanligen är våra inteckningsplåtar av lackerad aluminium plåt i guld, silver och brons (koppar). Vi använder i första hand vanliga gravyrmaskiner för inteckningsplåt men vi har även lasergravyr och sublimering.

Inteckningsplåt och materialval:

Vårt sortiment består av borstad lackerad aluminium i guld, silver och brons. Det som benämns idag som brons kan också benämnas som koppar men är det val som är vid tredje pris. Som alternativ har vi även blank plåt i guld och silver.

För sublimering finns guld, silver och brons i borstad aluminium samt vit.

Vi har också riktig mässing i olika tjocklekar. När ni beställer hos oss är det därför bra att ni vet om det är äkta mässing ni vill ha eller om det räcker med lackerad aluminium till era inteckningsplåtar. Det är prismässigt billigare med lackerad aluminiumplåt.

Vi graverar även på äkta guld och silver men det är inte produkter vi själva tar hem åt er men vi erbjuder självklart möjligheten att ni kan ta hem detta själva och vi utför gravyren på dem.

Storlekar på våra inteckningsplåtar:

Olika säljare av idrottspriser har olika mått på inteckningsskyltar och storlekar har varierat över tid. På 60-talet var det vanligast med inteckningar direkt på tenn och silverpokaler och är något vi fortfarande utför. På den tiden var det vanligare med inteckningsplåtar på plaketter. Hos oss finns det ett antal standardstorlekar exempelvis den vanligaste inteckningsplåt 40x11mm. Förutom standard kan ni alltid begära egna mått.

Återkommande inteckningar:

Många av våra kunder har återkommande inteckningar på sina vandringspriser. Idag är det vanligt att vi på pokaler med en större fot har en plåt som är exempelvis 100x60mm och då finns möjlighet med per rad ha 5 inteckningar eller mer samt att man även kan ha två rader beroende på text.

Gravyr direkt på järn, tenn eller silver?

Vi utför gravyr på exempelvis en tennpokal eller tennbägare. Detta gör vi på våra manuella maskiner. Materialet i dessa varierar och utförs därför bäst på manuellt vis och med få tecken åt gången då runda ytor kräver att man flyttar föremålet till minsta lutning som går.

Vår butik och huvudsakliga gravyrverkstad finns i Vänersborg. Vi har också en gravyrverkstad i Åmål men endast efter tidsbeställning för inlämning och hämtning Våra kunder finns över hela landet och vi är stora på inteckningsgravyr i Stockholm och Göteborg där vi har många återkommande webbkunder.

För inteckning på produkter kontakta oss innan.

Ord som ofta används för inteckningar är:

Inteckningsplåt (Vanligast benämning på våra produkter för inteckning)

Inteckningskylt (Används ibland oftast när det är en lite större plåt)

mässingplåt (De flesta är ute efter en guldfärgad plåt och ber om mässing. Oftast går det bra med borstad guldfärgad aluminium)

Minnesplåt (Är inte lika vanligt men förekommer vid frågor både till idrottspriser och kistor)

Kistskylt (Detta är vanliga produkter hos oss och vi har många begravningsbyråer som beställer graverade eller lasergraverade skyltar till kistor)

Urnskylt (Även till urnor gör vi ofta skyltar och det är då även vanligt att vi även gjort en kistskylt.)

... Här ...